Saturday, February 27, 2010

GilaPanas!!

Ni memang crita panas...abeh satu badan melekit2...peluh x tahan dek panas sgt...bukan crita sensasi di tv...atau crita gosip fitnah di dunia selibriti...

Tapi ini citer yg buat bdn aku x tahan nak tanggung sepanjang ari...dari siang sampai la time nak masuk tido...panassss je rasa...Nak tido pun susah......nak kata demam x juga...tapi ada la batuk2 sket...

Al-kisahnya sekarang ni musim kemarau...tanah kat luar dah mula jadi debu...rumput tepi jln dah umpama kena dye kedai saloon rambut seberang jln sana...

Ingat lagi masa pegi JB masa cuti raya cina lepas...mmg panas gila..masa tu kl tgh hujan ribut...terasa beza sgt cuaca antara kl dgn JB..berdebu kete aku....sadis lak bila tgk...
sepanjang hari ke sana sini naik kete pegi umah-umah sedara...abeh cuti....balik kl...esoknya naik keje....terasa cuaca baik skali pagi tu...xde mendung cam biasa...

bila petang je...x mcm yg aku duga..time aku balik...dah x cm biasa...langit cerah tanpa awan..

slalunya bila ptg je...time tu la hujan jatuh sembah ke bumi...tapi kali ni..cuaca baik..
makin hari makin gersang plak aku rasa...rupa-rupanya...kemarau dah dtg kl pulak...seksanya badan...rasa cam nk dok lam peti ais ja...heheheheh...

tapi ok la..byk sket bole wat aktiviti luar...bole la sapu daun2 kering kat depan umah tu...

ataupun paling best bole la berendam kat air terju...tapi bini plak demam....tu yg panas tu..bukan panas sbb marahkan bini...tapi panas x dpt main air terjun...huhuhuhuhu...

Lantas teringat kampung halaman yg mmg terkenal dgn air kawasan2 rekreasi air terjun (ya aku mmg budak yg suka mandi air terjun masa zaman kanak2)....kkayuh basikal setengah jam....tanpa rasa letih...sampai je port yg best terus terjun dgn kwn2...

Itu semua cuma sekadar kenangan hidup utk diriku...yg akan kekal abadi dlm sanubari...hingga aku mati...

Semoga Allah memberi rahmat pada setiap kejadian yg diperturunkan padaku...amin...

No comments:

Post a Comment

Search Engine Submission - AddMe